כמה פעמים ספרת קלוריות, ושם דבר לא קרה?

כמה פעמים ספרת קלוריות, ושם דבר לא קרה?

אם קראתם/ן את הכתבה הקודמת שלי, התיאוריה לחיטוב כבר ברורה לכם: מאזן קלורי שלילי, אימוני כח וכמות חלבון מספקת.

ומה קורה אם אחרי כל זה, עדיין אתם לא רואים את התוצאות המיוחלות? משקיעים שעות באימונים, וכלום לא קורה?

 אני לא חסידה גדולה של ספירת קלוריות מדוקדקת, אבל לפעמים אין ברירה. ברגע שאנחנו רואים שאין תוצאות, קרוב לוודאי שאחד מאלו קורה:

  1. אתם לא באמת יודעים כמה קלוריות אתם מוציאים
  2. אתם לא מדייקים בהכנסה הקלורית שלכם

במילים אחרות, המאזן הקלורי שלכם לא מדוייק. מה עושים?

1.דבר ראשון – אם בצורה עצמאית אין תוצאות, מומללץ לפנות לאיש מקצוע להכוונה מדוייקת יותר של ההוצאה הקלורית היומית שלכם, להרכיב את המאזן הקלורי המדוייק ולערוך שינויים במידת הצורך.

2. ואחרי שהבנתם כמה קלוריות עליכם להכניס, הגענו לחלק הקריטי: לדעת כמה אתם אוכלים!

רבים בטוחים שהם יודעים מה הם אוכלים במהלך היום, אבל מנסיוני יש לא פעם אי דיוקים. אם בשל הערכה לא נכונה של כמויות, אכילה בהיסח הדעת או פשוט חוסר תשומת לב.

כאן אני ממליצה לנהל רישום אכילה או, לדקדקנים שבניכם, להשתמש באפליקציות אשר ינטרו את ההכנסה הקלורית שלכם בצורה מדוייקת. דוגמא לאחת מצויינת היא My fitness pal.

כך תעקבו לאורך היום על האכילה שלכם ותבדקו האם אתם עומדים במסגרת שהקצבתם לעצמיכם.

בונוס נוסף בשימוש באפליקציה הוא לוודא שאתם צורכים מספיק חלבון והאפשרות לגוון את הארוחות. בסופו של דבר, ניתנת לכם מסגרת קלורית עם חלוקה בין אבות המזון (חלבונים, פחמימות ושומנים), וכל עוד רוב התזונה שלכם בריאה  – תגיעו לערכים המומלצים שלכם ליום ותגוונו איך שבא לכם.

דרך נוספת בה אני משתמשת בייעוץ המקצועי בקליניקה היא ניהול יומן אכילה דרך הוואטס אפ עם המטופלים שלי – שיטה מעולה להכנס לבקרת כמויות בלי ספירת קלוריות במידה והיא מייגעת אתכם.

במילים פשוטות ולסיכום, השינוי נמצא לעתים בפרטים הקטנים (:

ואיזה כיף זה היה  מישהו שיחשב לכם הכל, יחסוך את "כאב הראש" (בוא נודה)  יבנה את תוכנית התזונה המדוייקת לכם ויתמוך בתהליך?

התקשר או שלחו לי הודעה וואטסאפ ונתחיל!

052-5507990