שמירה על משקל בחופשה

שמירה על משקל בחופשה

חודשי הקיץ וגם החגים שלאחריהם בהחלט מאופיינים בנופשים: בחו"ל, בארץ, עם או בלי הילדים. בדרך כלל בנופשים אנו רוצים לשנת קצת את השגרה, "להשתחרר" וכאן גם נכנס נושא התזונה והספורט לתמונה.

אם בחיי היומיום אנו נוטים לשמירה והקפדה על תזונה נכונה, בנופש נרצה לשבור קצת את השגרה, לאכול יותר בחופשיות – אם בכמויות ואם במגוון אוכל שונה מהרגיל.

הכל טוב ויפה, אך כשחוזרים מהנופש מגלים קילו או שניים יותר, ומתחרטים על כך ש"שברנו את הכלים" בחופשה והתפרענו קצת יותר מידי.

אז הנה כמה טיפים איך לצאת לחופשה, לא להיות אדוקים יותר מידי אבל גם לא לחזור עם עודף משקל מרגיז.

 

  • לשחרר, אבל במידה – אין ספק שאתם בחופשה ואפשר להתיר קצת את הרסן, אך חשוב גם לזכור שאפשר אחרת.

בחופשה נתקל בקינוח מגרה, ארוחת בוקר מעט גדולה יותר מהרגיל או אוכל מקומי שחבל לא לטעום.

החוכמה היא, כמו תמיד, בכמות. לדוגמה: קינוח קטנטן ביום יספיק כדי להמתיק את החופשה או להחליט שפעם ביום מותר "לצאת מהשגרה".

  • נסו לא להרעיב עצמכם מארוחה לארוחה. גם אם המלון מציע 2-3 ארוחות עיקריות, ארוחות ביניים קטנות בין לבין עשויות להפחית את ההתנפלות על הבופה בארוחה הבאה: פרי, כריך קטן, חטיף גרנולה וכד'.
  • אם אתם מבלים במלון "הכל כלול" כדאי שלים לב כפליים לכמויות האכול בכל ארוחה ולאיכות המזון. המבורגרים, צ'יפס, גלידות או פיצות זה נחמד, אבל עם מחיר.

זכרו שעלייה של קילו היא 7000 קלוריות, כלומר אם אתם נוסעים לשבוע ואוכלים כל יום אפילו עודף של 1000 קלוריות – זכיתם בקילו שומן.

 

 

Photo by Engin Akyurt from Pexels

 

 

  • פעילות גופנית? בחופשה?? כן, כן ושוב – כן!

לעתים אנשים נוטים לחשוב שבחופשה הם יכולים לוותר על החלק הזה, אך לעתים זה דווקא הגורם שמאזן את הארוחות הדשנות יותר בחופשה.

אם אתם לא מעוניינים לקום מוקדם בבוקר או להפסיד זמן איכות משפחתי בחופשה על חשבון אימון, פשוט תקפידו ללכת כמה שיותר ברגל:

תחסכו קצת במוניות, טיולים רגליים בעיר, לרדת תחנה אחת לפני היעד (אוטובוס או מטרו), או נסו לטייל עם אופניים היכן שניתן לשכור.

גם אם תאכלו קצת יותר מהרגיל, הקפדה על פעילות יומיומית בחופשה (שוב: גם אם זו "רק" הליכה מרובה), וזו עשויה לקזז את ה"נזקים".

 

  • סיבוב אחד בחדר אוכל – איזה כיף שיש בופה?….מגוון עשיר של מאכלים וכמה שרוצים!

הקפידו לפני שאתם רצים עם הצלחת לעשות סיבוב אחד לראות מה יש למטבח להציע, ורק אז תתחילו לבחור את הרכב הארוחה.

השתדלו לעשות סבב אחד ולמלא את הצלחת פעם אחת בלבד. מעט "טריקי", אבל אפשרי!

  • הקפידו תמיד על שלוב ירקות אשר עשירים בסיבים, כך שימלאו אתכם בתחושת שובע ויעניקו גיוון נוסף לארוחה
  • כמו תמיד ואפילו יותר, לא לשכוח מים לרוויה! 2-3 ליטר ליום.
  • יצאתם בערב למסעדה והתפרעתם קצת? לא נורא, זו לא סיבה להכריז על חופשה שכולה אוכל , אוכל ועוד אוכל. מחר יום חדש ואפשר לחזור למסלול מחדש.

 

בסופו של דבר, מדובר במשא ומתן עצמי של כל אחד עם עצמו:

אפשר כן להתפרע בחופשה, להכיר בכמה קילוגרמים עודפים ולדאוג אח"כ להוריד אותם, או שאפשר ליהנות מאוכל טוב אבל לשמור על כמויות הולמות ומעט פעילות אך לפחות לחזור בלי ייסורי מצפון מהחופשה.

העיקר לעשות הכל מבחירה ולא תוך כדי איבוד שליטה מוחלט.